رفتن به محتوای اصلی
چهارشنبه ۲۴ ژوئن ۲۰۲۶
چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵

احزاب و سازمان‌ها

در جریان بمباران اقلیم کردستان توسط ایران در روز چهارشنبه سیزده نفر کشته و ۵۸ نفر زخمی شدند. این حمله در ضمن بر شماری از مدارس کودکان و شهروندان غیرنظامی تاثیر گذاشت و به زخمی شدن کودکان و زنان و مرگ و میر گسترده انجامید. رفیق صاحب افزود‌: «هدف از تداوم حمله به خاک عراق پرت کردن توجه افکار عمومی از رویدادهای درون ایران است و به منزله تلاشی برای صدور مشکلات کشور به خارج از آن است.»
ما همبستگی خود را با اعتراضات مردم ایران علیه حجاب اجباری، زن کشی و دیکتاتوری، اعلام می‌نماییم و از درخواست برحق مردم برای تحقیقات مستقل در مورد مرگ مهسا امینی حمایت می‌کنیم.
همچنین ما از دولت فدرال آلمان می‌خواهیم که اخراج‌ ایرانیان متقاضی پناهندگی را متوقف کند و دسترسی سهلتری به پناهندگی برای ایرانیان ایجاد کند.
خشمگین به بنیادهای حکومت تئوکراتیک، تا ایرانی دگرگونه، فارغ از ستم توانمندان، رعایت حقوق بشری، آزادی بیان و اندیشه بسازند و تا وصول مطالبات خود گامی به عقب نخواهند گذاشت و مصمم به این امرخطیرهستند!.
خجسته و پیروز باد این خیزش بزرگ هم میهنان
ما امضا کنندگان این نامه از همه سازمانها و احزاب جمهوری خواه، مشروطه خواه، احزاب اتنیکی، چپ و تشکل های فراگیر سیاسی ومدنی و همه شخصیت های مورد قبول مردم در خارج از کشور می خواهیم که بدون فوت وقت با تشکیل یک مرکز اولیه، همکاری بین خود را در دفاع از مبارزات مردم درون کشور بدون درنگ شروع کنند. چنین آغازی میتواند راه را برای گسترش حمایت های ممکن و موثر و یکدست و همآهنگ شده همگی ما از مبارزات درون کشور باز کند، جنبش در درون ایران را از حمایت های بین المللی ضرور برخوردار سازد...
ما ضمن حمایت کامل از جنبش«زن، زندگی، آزادی» و مبارزه برای تحقق شعارهای آن، بر ضرورت حمایت عملی کلیه کارگران و زحمتکشان کشور بویژه کارگران واحدهای تولیدی بزرگ از طریق اعتصابات سراسری، تجمعات و گردهم‌آیی‌های اعتراضی تاکید می‌کنیم. تنها در سایه اتحاد، یگانگی و همبستگی سراسری و سازمان‌یافتگی نیروهای دمکرات، مدافع ترقی و تحول، برابری طلب و خواهان دگرگونی بنیادی در کشور هست که این جنبش ادامه خواهد یافت و آخرین مقاومت‌های رژیم بحران‌زده‌ی...
فرقه دمکرات آذربایجان بر این باور است که با اتحاد عمل احزاب و سازمانهای مترقی و آزادی خواه و همگام با مردمی که در میدان مبارزه هستند، می توان رژیم ارتجاعی حاکم بر کشورمان و رهبری آن را در جهت تامین خواستها و اراده ساکنین کشورمان به عقب راند و شرایطی نوین و مترقی در میهنمان ایجاد کرد.
پیامی از طرف جمعی از مبارزین کرد به هم میهنان عزیز ایران زمین
۱- پیروز و مبارک باد بر ایرانیان این اتحاد ، همدلی و همبستگی ملی بی نظیرتان
تجربه مبارزه چهل و چند سال زنان علیه حکومت اسلامی نشان می دهد، تنها با ایجاد تشکل های مستقل و دموکراتیک و برپایی جنبش های اجتماعی می توان در برابر ارتجاع ایستاد و در راستای جمهوری، دموکراسی و جدایی دولت و دین به پیروزی رسید!
بمناسبت سی و چهارمین سالگرد قتل عامزندانیان سیاسی در سال ٦٧ و مخالفت با سفر ابراهیم رئیسی یکی از جلادان این قتل عام بە سازمان ملل در امریکا متحدانە بە میدان می آییم. باحضور خودمان یاد عزیزان قتل عام شدە را گرامی می داریم و این جنایت علیە بشریت را محکوم کردە و خواهان دادخواهی آن جنایت هستیم.
ما به سهم خود تمامی اپوزیسیون دمکرات، سازمان‌های حقوق بشر، همه‌ی انسان‌های آزاده و ایرانیان وطنپرست و آزادیخواه را به اعتراض علیه حضور این آدمکش مدهش در مجمع بین المللی جاری فرا می‌خوانیم. ما دست یاری به سوی تک تک آنانی دراز می‌کنیم که برآنند و عزم دارند تا صدای بازماندگان و خانواده‌های قربانیان جنایات ضد بشری جمهوری اسلامی به گوش جهانیان برسد.با اتحاد و همبستگی‌مان اجازه ندهیم یکی از اعضای تیم جنایت و وحشت موسوم به "هیئت مرگ"، به نیابت از مردم ایران در مجمع عمومی سازمان ملل حضور بیابد و سخنرانی نماید
کلاب هاوس شنبه : ۲۴ سپتامبر - ۲ مهرماه ساعت ۲۰ به وقت اروپای مرکزی ساعت ۳۰ : ۲۱ به وقت ایران موضوع : جمهوری دموکراتیک فدرال
حضور فعال ارتش سایبری و عوامل پیدا و نهان نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای آن در دامن زدن به بی‌اعتمادی درون نیروهای اپوزیسیون مترقی و بویژه نیروهای چپ، ایجاد توهم نسبت به ماهیت خود حکومت، سمت دادن مخالفت اپوزیسیون با نظام ولایت‌فقیهی حاکم به درون خود آنها، طرح موضوعات مناقشه‌برانگیز در بین اعضای گروه‌های مجازی خود ساخته، راه‌اندازی مباحث مخرب بر زمینه اختلافات سیاسی نیروهای انقلابی، تولید اخبار جعلی، دستکاری اطلاعات، شناسایی و رصد فعالین و ...
حضور فعال ارتش سایبری و عوامل پیدا و نهان نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای آن در دامن زدن به بی‌اعتمادی درون نیروهای اپوزیسیون مترقی و بویژه نیروهای چپ، ایجاد توهم نسبت به ماهیت خود حکومت، سمت دادن مخالفت اپوزیسیون با نظام ولایت‌فقیهی حاکم به درون خود آنها، طرح موضوعات مناقشه‌برانگیز در بین اعضای گروه‌های مجازی خود ساخته، راه‌اندازی مباحث مخرب بر زمینه اختلافات سیاسی نیروهای انقلابی، تولید اخبار جعلی، دستکاری اطلاعات، شناسایی و رصد فعالین و ... موارد مشابه دیگر، بخشی از استراتژی امنیتی و سرکوب...
در محکومیت نقض حقوق‌ بشر توسط حکومت قرون‌وسطایی، جنایت علیه بشریت در سال ۶۷ ‌و نقش رئیسی در این کشتارها، فتوای حکومتی قتل رشدی و کشتار شهروندان ایرانی، فساد ساختاری، نقض همه آزادی های بنیادی و اساسی، علیه استبداد چه حکومت دینی و‌ایدئولوژیک و چه سلطنتی، ما همه ایرانیان را به تظاهرات در مقابل سازمان ملل در روز چهارشنبه ۲۱ سپتامبر ساعت ۱۲ بعد از ظهر با شعار محوری نه به جمهوری اسلامی، نه به سلطنت، آری به حقوق‌ بشر‌ و‌ سکولار‌ دمکراسی فرا می خوانیم.
دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی و آزادی آنان از اصول پایه ایی جنبش جمهوریخواهان دموکرات و لائیک ایران میباشد، همواره این جنبش برای لغو فشار بر زندانیان و دفاع از حقوق زندانیان سیاسی و عقیدتی تلاش می نماید.ا
با این اعتقاد جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران از تمامی فعالیتها و تلاشهای در دست اقدام، برای آزادی این چهار پیشمرگه حزب کومله ایران، حمایت، و دستگیری، شکنجه و آزار آنان را محکوم مینماید
نهادهای دموکراتیک و چپ در سراسر جهان، با هم آوایی با دادخواهان و خانواده های جان باختگان کشتار 67 و سال های اخیر، همراهی با همه مبارزان راه آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی،با محکوم کردن همه کشتارها و سرکوب های حکومت اسلامی در داخل و خارج کشور، از همه نهادهای آزادیخواه جهان می خواهد که ضمن همبستگی با جنبش مردم ایران نگذارند جنایت های رژیمِ اسلامیِ ایران بازیچه ی زد و بندهای بین المللی گردد.
در ۳۴مین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی توسط رژیم تبهکار جمهوری اسلامی، در همبستگی با دادخواهان، مادران خاوران، خانواده‌های قربانیان، انسان‌های آزاداندیش و همه آنهایی که خواستار اجرای عدالت، دستیابی به حقیقت، محاکمه آمرین و عاملین این جنایت علیه بشریت و طرد کلیت رژیم اسلامی و استبداد دینی حاکم بر کشورمان هستند، یاد و خاطره‌ی تمامی جانباختگان راه آزادی و عدالت را گرامی می‌داریم.
هرزه نویسی هایی که از جنس همان «اعترافات تلویزیونی»اند، قصد مصادره نام و یاد او را دارد.
اما میراث هنری به جا مانده از سایه گویاتر از آن است که حکومت توتالیتر اسلامی بتواند آن را دستمایه ای برای نجات خود از بحران مشروعیت سازد. این میراث هنری امروز نیز همچون گذشته به مبارزان راه آزادی و دمکراسی و عدالت در ایران شور و امید می بخشد
اصغر همچنان بر یک اصل پایدار بود باید ماند و مبارزه را ادامه داد. اصغر با اینکه می دانست پرونده اش همیشه باز است ولی از مبارزه باز نایستاد. اصغر همانند بسیاری از هم دوره های چریک خودش گفتارش همه کردار بود، خود را با محیط تطبیق نمی داد. حتی زمانی که او را برای اعدام می بردند و کف پاهایش اسم و فامیلش را نوشته شده بود
سخنرانان مهمان:

‏ حشمت الله طبرزدی، عبدالله مومنی، فرزانه چالاک، علیرضا رجایی، تقی رحمانی، سیدحسین موسویان، بهروز خلیق، مسعود فتحی، مهدی فتاپور، آرمین شریفی، محمود جعفری، همایون مهمنش، ویدا ربانی
حزب سوسیال دمکرات و لائیک ایران در کلاب هاوس:
رضا پهلوی به دنبال چیست؟
سخنرانان:
حمید آصفی: روزنامه‌نگار و فعال سیاسی
فرهنگ قاسمی: سخنگوی حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران
حسین موسویان: دبیرکل سازمان‌های جبهه ملی ایران
پرویز نویدی: عضو هیئت سیاسی – اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)
ما، تشکل‌های سیاسی، دموکراتیک، فرهنگی و جمهوری‌خواه ایرانی در بلژیک ضمن تبریک، این رویداد فرخنده و غرورآفرین به خانم زهرا امیرابراهیمی، هنرمند توانای ایرانی و مردم هنردوست ایران، خود را در این شادی شریک می‌دانیم.
شرایط بحرانی كشور و منطقه که در آستانه‌ی تغییر است، ایجاب می‌كند كه همه‌ی جمهوریخواهان متشكل در احزاب، سازمان‌ها و تشكل‌های دمكراتیک به همراه شخصیت‌های مستقل برای ایحاد ائتلافی متشكل و گسترده از تمام طیف‌های جمهوریخواه دموكرات و آزادی‌خواه برای همكاری‌های همه‌جانبه بر اساس اشتراكات همت كنند. گذار از جمهوری اسلامی با تکیه بر نیروھا و جنبش ھای معترض در داخل کشور و با حمایت نیروی سیاسی جمھوری خواه در خارج از کشور، با وجود تمام موانع داخلی و خارجی در دسترس است و نیازمند ھمتی بلند و همبستگی می باشد.
ما امضاکنندگان این بیانیه از طیف های مختلف سیاسی ضمن همدلی با زندانیان سیاسی و عقیدتی، پشتیبانی از اعتراضات و مطالبات صنوف و اقشار مختلف معترض؛ براساس تجربه زیسته چند دهه اخیر معتقدیم نظام حکمرانی در ایران بیش از هر چیز نیازمند جراحی سیاسی به جای جراحی های فریبکارانه اقتصادی و... و جایگزینی حاکمیت ملی، دموکراتیک و سکولار به جای حکمرانی ولایت فقیه است.
کانون مدافعان حقوق کارگر اعلام می کند که بهداری زندان کچویی کرج مسئول هر اتفاقی است که برای علیرضا ثقفی بیفتد و تمامی ارکان نظام باید جوابگو باشند و در نشست امسال سازمان جهانی کار جنبش صنفی جهانی کارگران با همفکری با هم بار دیگر به نقش ضد کارگری حکومت می پردازند و شرایط ضد کارگری حکومت ایران را  رسواتر خواهند کرد. 
 کاوه فرزند شهر کارگری بهشهر بود و به سال ۱۳۳۴در یک خانواده زحمتکش دارای سابقه فعالیت سندیکایی و سیاسی چپ چشم به هستی گشود. از همان نوجوانی گام در عرصه مبارزه علیه دیکتاتوری و بهره کشی گذاشت و طی مدت کوتاهی به چهره‌ای محبوب در محافل مبارزاتی شهرش بدل شد. او به عنوان یک هوادار خستگی ناپذیر و سختکوش جنبش فدایی خلق، بعد انقلاب مسئول واحد کارگری تشکیلات در این شهر بود و از سال ۱۳۶۰ مسئولیت تشکیلات فدائیان خلق بهشهر را بر عهده داشت.
در طول انقلاب پُرشتاب، کوتاه‌مدت و تمام‌خلقی بهمن ۵۷، هر نیروی فکری و سیاسی چشم‌انداز آرمانی و مطلوب خویش را تعقیب می‌کرد و از این‌رو در مجموع، انتظارات گوناگون و گاه متناقض‌نمایی در جنبش آن‌روز مشهود بود. در جنبش مدنی امروز اما برآیند همه‌ی خواست‌ها و مطالبات اقشار و طبقات و نیروهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، تحققِ حداقل‌های ممکن، حقوق و آزادی‌های بشری و شهروندی و اجرای مرحله ای برنامه‌ی عدالت و توسعه، با گذار از اشرافیت‌سالاری روحانی، نظامی و اقتصاد فاسد رانتی، به‌سمت برقراری نظمی جمهوریخواهانه و ‌مردم‌سالار، از طریق مشی مقاومت مدنی خشونت‌پرهیز و تفهیم ضرورت اولویت دادن به خیر و مصلحت عمومی بر منافع فردی، گروهی، فرقه‌ای، طبقاتی اصحاب قدرت و ثروت مدعی قداست است.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان فرهنگیان کشور را برای تامین خواست‌های خود به تجمع و تحصن در روزهای  ۳۰ بهمن و ۳ اسفند در سرار کشور فراخوانده‌است.  سه سازمان و حزب جمهوریخواه سکولار دموکرات، اتحاد جمهوریخواهان ایران، حزب چپ ایران (فدائیان خلق) و همبستگی جمهوریخواهان ایران، از این فراخوان و خواست‌های به حق معلمان پشتیبانی کرده‌است.
فرهنگیان ارجمند شورای هماهنگی به خاطر پیامهای پی در پی و درخواست ادامه ی تجمعات دو روز تجمع را جایگزین کرده است، این در حالی است که، روند تجمعات در اسفند ماه و سال آینده به شیوه های جدی تری و گوناگون پیگیری خواهد نمود. وعده‌های پوشالی در عزم و اراده ما خللی ایجاد نخواهد کرد و تا مطالبات بازنشستگان و شاغلان محقق نگردد. ضمن توجه به سایر اشکال پیگیری مطالبات، ما به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم.
جنبش فدایی فرهنگی را وارد گفتمان سیاسی، مدنی و اخلاقی کشورمان نمود که در دورۀ پیش از خود کم نظیر بود. صداقت، استقلال‌رای، پویایی کمونیستی، درک ضرورتهای زمان و از خود گذشتگی در راه خلق به شاخصه‌های فرهنگی و سیاسی شخصیت فدایی فرا روئید. جنبش فدایی درکی واقع‌بینانه از ضرورتهای زمان خود داشت و ماندن به هر قیمتی را چنان مقهور «رد تئوری بقاء» نمود که پس از پنجاه سال دوستان جنبش فدایی به احترامش از جای برمی‌خیزند و دشمنانش وقیحانه به جعل و نکوهش آن ایده‌های انسانی و صاحبان تکرار ناشدنیش مشغول‌اند.
مرگ بکتاش آبتین، مرگی معمول در اثر ابتلاء به بیماری نبود و کانون نویسندگان ایران بدرستی اعلام نمود که: «حاکمیت آزادی‌ستیز، بکتاش آبتین را به قتل رساند!» مرگ بکتاش آبتین در واقع امتداد قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای است با استفاده‌ی عامدانه از سلاح کرونا. اینکه با علم به آلوده بودن محیط زندان به ویروس کرونا، زندانی را به بودن در آن فضا مجبور نمایند و از دسترسی به درمان و استفاده از خدمات پزشکی خارج از زندان محروم سازند، هیچ نام دیگری جز ترور بیولوژیکی و استفاده از سلاح بیولوژیک در حذف منتقدان و مخالفان توسط حکومت اسلامی ندارد؛ اقدامی که ناقض الزامات کنوانسیون منع استفاده از سلاح‌های بیولوژیک و قابل پیگیرد در مجامع بین‌المللی است.
کانون نویسندگان ایران ضمن تسلیت به خانواده‌ی آبتین، یاران او در کانون نویسندگان ایران، جامعه‌‌ی مستقل فرهنگی کشور و همه‌ی مردم آزادیخواه، ظرف ساعات آتی، بیانیه‌ای به این مناسبت منتشر خواهد کرد و افکار عمومی را در جریان جزئیات ستمی که بر بکتاش آبتین رفت قرار خواهد داد.